lunes, 25 de mayo de 2009

VALORACIÓ MATERIAL

A la PAC 3 l´informe final l´he fet de la següent WQ:

http://phpwebquest.org/wq25/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=19117&id_pagina=1

Estratègies de mediació per a la interculturalitat.
la meva reflexió per l´informe final ha estat el següent:

La webquest analitzada és de la pàgina http://www.wq-intercult.blogspot.com/ i s´anomena: Estratègies de mediació per a la interculturalitat.És una webquest realitzada per l' alumnat de l' assignatura interculturalitat i educació de la Universitat Oberta de Catalunya.
Com molt bé indica el seu nom; es tracta de donar recursos educatius que poden ajudar als professionals de l' ensenyament a trobar estratègies per tal de treballar la interculturalitat i la cohesió social.
Tenint en compte que es basa en cercar estratègies de mediació per a la interculturalitat es tracta d' una webquest a on es presenten activitats per a treballar una temàtica diversificada. El procés ens planteja un treball en grup que permet els implicats cercar solucions per ells mateixos mitjançant l' elaboració d' un pla d´actuació i la preparació d' activitats per tal de fomentar les habilitats de comunicació i de cohesió de grup.

Amb l´elaboració d' aquesta webquest es poden treballar valors d' educació intercultural tals com:xenofòbia, cultura majoritària i minoritària....El potencial educatiu és alt, sobretot perquè les persones que en facin ús, en aquest cas el professorat, aprenguin tècniques novedoses per tal de resoldre els conflictes que poden sortir d´una manera dialogada i cooperativa ja que cada vegada és més nombrós el nombre d' habitants de diferents llocs d' origen, amb cultures i idees diferents que han de conviure en una societat i en una cultura que sovint té idees i ideologies diferents.
També s' aprofundeix sobre temes com el de la cohesió social i integració regional i solidaritat entre els països de la regió,sobre el pla d' acollida d' integració consensuat i operatiu que incorpora l' educació intercultural i que doni pautes per el procés d' integració de l' alumnat nouvingut a l´aula i al centre; i a la mediació per tal d´educar en la dependència i la solidaritat.
A més, en aquesta webquest es treballen alguns dels conceptes centrals de l' assignatura tals com el relativisme cultural que implica que cada societat o cultura posseeix uns criteris propis a l' hora de comprendre i explicar la realitat; uns valors i unes creences que van acompanyats d' una certa lògica racional; al mateix temps comprèn un Universalisme que és precisament per mitjà de concrecions específiques que es mostren en aquesta webquest que podem trobar el que és universal i alhora es té en compte el mètode comparatiu que obre la possibilitat de comparació entre les cultures.

Per tant, es plantegen activitats per fer front a aquesta diversitat per tal de negociar els valors, les normes, les representacions i les pràctiques per a assolir el consens.
NEUS CARITG I MUNDET
ESTUDIANT DE PSICOPEDAGOGIA

No hay comentarios:

Publicar un comentario