miércoles, 27 de mayo de 2009

VALORACIÓ DE RECURSOS PER A LA INTERCULTURALITAT

La webquest escollida en aquesta última entrada ha estat:


http://phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=3712&id_pagina=1



“Un diari de viatge” per Rut Barenys, M.Lluïsa Cabrera i Maria Montaner. Realment i junt amb les ja comentades han estat per mi de les més engrescadores i motivadores amb una estructura clara i concisa.

En “Un diari de viatge” se´ns redacta un objectiu per tal d´arribar a una reflexió i a un consens de grup tot cercant certes conclusions a favor de la tolerància i el respecte envers les altres cultures i la pròpia; tot trobant un cert grau d’ empatia per comprendre la importància que les coses i els objectes puguin tenir per els altres.
A més, en tot moment se’ ns plantegen activitats, amb enllaços molt adients, per tal de treballar cooperativament els companys i companyes del grup.

En l´avaluació trobo molt encertada una graella d´autoavaluació per tal de trobar els propis errors i buscar estratègies de com solucionar-los.

Penso que aquesta WQ insisteix en situar als alumnes per damunt dels plantejaments relativistes, per tal de conèixer i contextualitzar les cultures diferents. A més, contribueix a deixar de banda un pensament etnocèntric; per tal que l’ alumnat deixi d’ observar el món i les cultures que l’ envolten sota l’ únic punt de vista de l’ observador.
A més, la proposta es situa en un plantejament de Nivell mitjà o de resolució de conflictes i valors; on es valora la negociació entre les parts per tal de superar situacions conflictives.

PAC 2 I PAC 3

La creació de la webquest per a mi, ha suposat una de les millors eines per tal d´acostar les TAC en el procés d’ ensenyament-aprenentatge dels alumnes; a més ens pot servir perquè l’ alumnat conegui d’ altres realitats mitjançant la xarxa.Aquesta però, perquè sigui funcional ha de plantejar-se amb uns objectius i continguts clars, amb una avaluació que inclogui uns ítems clars; per tal que sigui una bona estratègia per l’ aprenentatge global del nostre alumnat.

Pel que fa a la fitxa de catalogació i avaluació de recursos per a l’ educació interculturalitat en línea (PAC 3); m´ha servit per a reflexionar en aspectes que no hauria analitzat sinó fos pel plantejament que se´ns proposava; tals com : dificultats i limitacions a considerar,capacitat de sensibilització i reflexió, si facilita el desenvolupament dels continguts de forma col.laborativa i constructiva…

Valoro l’ assignatura molt positivament; sobretot per les estratègies que m´han donat; i m´ha agradat molt la creació del blog per compartir idees amb els companys; felicito la dinàmica amb la qual s´ha desenvolupat ja que ha fet molt amena la part teòrica i molt funcional totes les PACS i m´ha ajudat sens dubte a pensar i a fer créixer la meva manera d’ entendre l’ educació i espero retrobar molts dels companys que he fet en properes assignatures.

No hay comentarios:

Publicar un comentario