jueves, 21 de mayo de 2009

COMENTARIS A D´ALTRES WEBQUEST DE L´AULA..

COMENTARIS A LA WQ DE CARLES ALASTRUEY

//http://phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=3705&id_pagina=1


Sincerament trobo la temàtica molt ben encertada per el disseny d’ una webquest d’ interculturalitat i educació, ja que són realment els prejudicis una de les causes principals d´actituds etnocentristes.L´objectiu que planteja el trobo molt engrescador ja que és del tot important l´elaboració d´una imatge ajustada dels altres tot entenent la importància dels coneixements dels demés.És del tot recomenable, al meu entendre, les activitats agrupades en dos blocs, una per definir i conèixer els prejudicis i l´altre aplicant l´ús de les TAC per tal d’ elaborar una imatge sense prejudicis dels altres; són del tot funcionals els enllaços que s´adjunten i molt complerts els objectius que s´hi avaluen tot fent incidència en el treball en grup quan aquest ha arribat a un consens.

Penso que aquesta webquest s´ajusta a un nivell alt o de transformació cultural, ja que implica la creació de llenguatges culturals nous a l’ igual que té en compte uns valors i unes creences que van acompanyats d´una lògica racional, tenint en compte que els individus compartim una sèrie de característiques que són universals i per tant ens ajuda a afirmar que la cultura és un fenomen global i que permet la possibilitat de comparació entre les cultures.

Evidentment i tal com s´interpreta cal transmetre, promoure i facilitar la comprensió crítica de les cultures, lluny dels prejudicis i idees preconcebudes.

COMENTARIS A LA WQ DE DAVINIA BARGANS

//http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_derecha_w.php?id_actividad=3631&id_pagina=1

Visc a l´Alt Empordà i treballo en un CEIP de la Costa on any darrera any treballen la setmana de la multiculturalitat i un dels anys van fer referència als contes i llegendes d’ arreu del món i va ser francament curiós com moltes de les fàbules i llegendes es repetien en les diferents cultures i països adaptant les ¨moralejas” als seus principis.

Trobo per tant, del tot original la idea de la llegenda de Sant Jordi i més en les dates que hem hagut de desenvolupar i entregar la nostra webquest; sembla talment que és el mateix drac,el de Sant Jordi, que ha de sobreviure en les diferents cultures tot adaptant-se als costums dels diferents països.Potser és realment complicat l’ objectiu que es demana: El fet de transmetre allò que es considera més representatiu del lloc d’ origen de la llegenda, el país, costums i cultures; ja que suposo que en són moltes les coses representatives i és dificil d´escollir.Penso però, que hi ha a l´abast dels alumnes informació suficient sobre el que cal cercar amb els enllaços corresponents i que per tant amb tota la informació que es presenta, els alumnes són capaços d´arribar a la conclusió que si els llocs tant llunyans i cultures tan diferents comparteixen els mateixos símbols és que no som tant diferents com semblem.

M´agrada molt com està estructurada l’ avaluació; sobretot trobo del tot encertats els ítems als quals fa referència tals com: el vocabulari, el coneixement, la seqüencia i l´ús de les noves tecnologies en el desenvolupament de l’ activitat; pel que fa a la guia del professorat em sembla molt positiu que es faci referència als continguts tractats.Un cop llegida tota la webquest penso que respon a un nivell d’ interculturalitat entre el bàsic i el mitjà.

No hay comentarios:

Publicar un comentario